close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתכונים קלים לארוחת שבת מדהימה - אל תפספסו!

מערכת שורשטז שבט, תשפא29/01/2021

לארוחת השבת שלכם תבחרו במנות פשוטות, תבקשו עזרה מחברים ואל תחששו לבשל בעצמכם

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
ארוחת השבת היא אחד הסממנים העיקריים שלנו היהודים. הדת וגם המנטליות תומכות באווירה משפחתית חמימה, סולידריות ועזרה הדדית. אחת לשבוע המשפחה כולה נאספת סביב שולחן בשבת בתוספת של חברים ושכנים. המנהג לקיים ארוחות שבת מחזק את הקשר המשפחתי ומעניק לילדים זיכרונות ילדות קסומים. כאשר הילדים עוזבים את הבית הם ממשיכים לחזור הביתה בכל סוף שבוע לארוחה או מארחים בעצמם ארוחת שבת באווירה סטודנטיאלית או תל אביבית. ארוחת שבת של חברים היא ללא כל ספק הזדמנות להרחיב את המעגל החברתי וגם למצוא זוגיות.

אני לא יודע לבשל – מה עושים?
ראשית,
צילום: יח"צ האתר
כדאי לכולכם לדעת שיש באתר פודיק מתכון נהדר לעוגת נוטלה עם 2 מרכיבים בלבד. אתם לא צריכים לדעת לבשל בשביל להפתיע את כולם עם קינוח נהדר. אם אין לכם תנור אפייה נגיש בדירה, תוכלו להביא אתכם קינוחי מיקרוגל נהדרים עם עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה ושאר פינוקים. אפשרות נוספת להכנת מנה טובה מבלי לדעת לבשל היא הכנת ממרח פסטו איטלקי (גם המתכון הפשוט הזה נמצא באתר פודיק). הסוד הוא בחירת מתכונים פשוטים שלא דורשים מכם להדליק את הכיריים או ללכלך סירים. כל שעליכם לעשות הוא לרכוש חומרי גלם איכותיים ולעקוב אחר המתכון.

למה כדאי לכם לבשל?
המחירים שתתבקשו לשלם בעבור אוכל מוכן מופרזים. הכנה מהירה של מנה פשוטה וטעימה תחסוך לכם עשרות שקלים. אין כל סיבה שתמשיכו לשלם סכומים גבוהים בעבור סלטים מוכנים או מנת פסטה ברוטב. גם ממרח פסטו איכותי נמכר בחנות במחיר גבוה יותר מהעלות של חומרי הגלם. לאחר שתתנסו בהכנת מנות פשוטות תגלו שהמטבח הרבה פחות מפחיד ממה שחשבתם. מהר מאוד תמצאו את עצמכם מתנדבים להביא לארוחת שבת מנה של חזה עוף או קציצות.

אלו מתכונים מתאימים לארוחת שבת?
בעבור רוב האנשים ארוחת שבת היא ארוחת עם אוכל ביתי מנחם, טעים וחם. גם אלו שמאוד אוהבים פיצה ויש להם בשכונה פיצרייה מדהימה, יעדיפו אוכל ביתי לארוחת השבת. בבואנו לבחור מתכונים לשבת נבחר במנות מסורתיות שמלוות אותנו עוד מתקופת הילדים. אחד הסממנים של ארוחת שבת הוא חלה טרייה. אתם לא תאמינו כמה בקלות אפשר לאפות בבית חלה ביתית נפלאה. לצד החלה תגישו טחינה ביתית או חומוס ביתי. במבט ראשון זה נראה מסובך אבל כשתנסו תגלו שהכנת ממרח חומוס ביתי או טחינה ביתית דורשים בסך הכול ערבוב של מספר רכיבים.

המתכונים באינטרנט מסובכים בשבילי – מה לעשות?
פעמים רבות מתפרסמים בעמודי החדשות ברשת מתכונים שמוצגים כפשוטים אך בפועל הם מורכבים לביצוע גם בעבור בעלי ניסיון. הסוד הוא בחירה במתכונים פשוטים שנותנים תוצאה טובה (טעימה ומרשימה). רעיון מצוין למנת קינוח שמצליחה תמיד : כדורי שוקולד, טראפלס ועוגת ביסקוויטים (מתכונים מפורטים ופשוטים באתר foodik). כדורי שוקולד אפשר לשדרג בקלות עם ציפוי של אגוזים או פירורי שוקולד. בפעם הראשונה שתכינו עוגת ביסקוויטים (קל מאוד והכי טעים שיש) כדאי שיהיה אתכם מישהו שילמד אתכם איך יודעים מתי הקרם מוכן. אחרי ההכנה הראשונה אתם לא תאמינו שהעוגה הנפלאה הזו כל כך פשוטה להכנה ובטח שלא תסכימו לשלם בקונדיטוריה מחירים גבוהים בעבור עוגה שאתם יכולים להכין בעצמכם ב-10 דקות.

מה לבשל לארוחת שבת עם ההורים?
אם אתם רוצים לארח את ההורים והאחים אצלכם בבית לארוחת שבת – אנחנו נעזור לכם לבחור נכון במתכונים טובים ופשוטים שלא דורשים כישורי בישול גבוהים ויגרמו לכולם ללקק את האצבעות. מה כדאי לבשל? ההמלצה שלנו היא לא לנסות לבשל מנות זהות לאלו של אימא. חשוב לזכור שאימא שלכם מבשלת כבר כמה עשרות שנים, אלא אם אתם בטוחים ביכולת שלכם להגיע לאותה רמה של דיוק בטעמים, תבחרו מנות אחרות. לדעתי, כדאי לבחור מנות אחרות בכדי להכיר למשפחה טעמים חדשים.
בבואנו לבחור באתר foodik מתכונים לשבת לארוחה עם ההורים נבחר בתפריט בשרי : חלה, חומוס ביתי למנה ראשונה, 2 סוגי סלטים (אחד מהם יכול להיות סלט ירקות פשוט), מנה בשרית, 2 תוספות (הכי קל אורז לבן ותפוחי אדמה), מנת קינוח.

מנה ראשונה קלה לארוחת שבת
בכל ארוחת שבת תעלה על השולחן חלה. אם אין לכם זמן או ניסיון באפייה כדאי לרכוש חלות במאפייה השכונתית. הכמות הנכונה תהיה חלה אחת לכל 5 אנשים. ההמלצה האישית שלי למנה ראשונה בארוחת שבת היא ממרח חומוס ביתי מושלם. ההכנה דורשת השרייה של גרגירי החומוס במים 8-24 שעות, אך התוצאה מצדיקה את המאמץ. אחרי שתטעמו חומוס ביתי לא תרצו עוד לקנות חומוס מוכן במכולת. אם אצלכם במשפחה נהוג לפתוח את ארוחת שבת עם מנה של דגים – יש לנו בשבילכם מנה מדהימה של קציצות דגים (תבקשו בחנות הדגים לקבל את הדג טחון) : קציצות מוסר ים ובס על צזיקי יווני וטרטר עגבניות חריפות.
מנה עיקרית בשרית לארוחת שבת תהיה קציצות בקר ברוטב עגבניות וקינמון מאתר פודיק. כדאי מראש להכין כמות כפולה כי המנה טעימה מאוד גם כשמחממים אותה למחרת או כארוחת צהריים לעבודה. לצד הקציצות נגיש אורז לבן רגיל או אורז מלא. תוספת נוספת תהיה תפוחי אדמה בתנור או שעועית ירוקה. מנה מומלצת היא תפוחי אדמה אפויים בשום ורוזמרין, מנה טעימה מאוד ופשוטה להכנה. לסיום הארוחה תוכלו להגיש בראוניז טבעוניים (פרווה) או צלחת של פירות העונה.

מה כדאי לבשל לארוחת שבת צמחונית עם חברים?
מארחים ארוחת שבת על טהרת הצמחונות? יש לנו בשבילכם מתכונים לשבת לארוחה טעימה, בריאה ומשביעה. מנת פתיחה נהדרת תהיה חומוס ביתי טרי ועשיר בטעמים. לצד החומוס תוכלו להגיש גם מטבוחה ביתית ופיתות יווניות. כמנה עיקרית נגיש מנה עשירה של פסטה ברוטב עגבניות חריף (מעט) יחד עם תוספות חמות. הבחירה בארוחה צמחונית מאפשר לכם לפנק את האורחים שלכם עם קינוח חלבי. פתרון קל יהיה עוגת ביסקוויטים טובה, המשקיעים יוכלו לבחור לסיים את הארוחה עם עוגת הגבינה המושלמת של אתר foodik (ללא גלוטן).

מתכונים לשבת לארוחת בוקר
אם אצלכם במשפחה ארוחת שבת היא ארוחת בוקר עשירה בשבת בבוקר – יש לנו בשבילכם מתכונים מנצחים למנה של שקשוקה ירוקה וגם שקשוקה קלאסית. עם פיתות יווניות שתאפו בעצמכם במחבת, האורחים שלכם ייהנו מכל ביס. אוהבים לפתוח את היום עם מנה מתוקה? אתם חייבים לנסות את הפנקייק הבריא. זה לא יאומן כמה פנקייק חלבון עם שיבולת שועל וקינמון יכול להיות טעים.

כעת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקבוע מועד לארוחת השבת שלכם ולשלוח הזמנות לבני המשפחה ולחברים. תבחרו במנות פשוטות, תבקשו עזרה מחברים ואל תחששו לבשל בעצמכם. זה הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים והרבה יותר מהנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה